Hotfix

Mateusz Juźwik
28 lipca 2023
Czas czytania: < 1 minuta

Spis treści

Hotfix – co to jest?

Hotfix to mała aktualizacja oprogramowania, której głównym celem jest naprawienie konkretnego, krytycznego problemu lub błędu. Hotfixy są tworzone i wdrażane niezależnie od regularnych cyklów wydawniczych oprogramowania, ponieważ mają na celu szybkie rozwiązanie problemu, który może powodować negatywne skutki dla użytkowników lub organizacji.

 

Hotfix jest zazwyczaj małym plikiem lub zestawem zmian, które koncentrują się tylko na eliminacji błędu. W odróżnieniu od większych aktualizacji lub wersji oprogramowania hotfixy są wydawane w trybie pilnym i nie zawierają żadnych innych funkcjonalności lub ulepszeń.

Typowy proces tworzenia hotfixu obejmuje identyfikację problemu, analizę przyczyn, opracowanie rozwiązania, wprowadzenie zmian w kodzie źródłowym oraz przetestowanie poprawki, aby upewnić się, że problem został naprawiony i nie wprowadza nowych błędów.

 

Weź udział w szkoleniu (Nie-)Techniczny PM I

 

Hotfixy są szybko wdrażane, aby zminimalizować czas niedostępności systemu i ograniczyć negatywne skutki wynikające z występującego błędu. Są one stosowane niezależnie od harmonogramu wydań regularnych, aby umożliwić szybką reakcję na krytyczne sytuacje.

 

Po wprowadzeniu hotfixu do systemu zwykle przeprowadzane jest testowanie regresji, aby sprawdzić, czy wprowadzone zmiany nie spowodowały innych problemów w oprogramowaniu. Następnie hotfix jest udostępniany użytkownikom w postaci aktualizacji, które mogą być łatwo zainstalowane na działających instalacjach.

 

Hotfixy są więc istotne dla utrzymania stabilności i niezawodności systemów, umożliwiając szybką reakcję na krytyczne sytuacje. Są one stosowane w różnych dziedzinach informatyki, takich jak systemy operacyjne, aplikacje biznesowe, strony internetowe czy urządzenia wbudowane, aby naprawić błędy, które mogą mieć negatywny wpływ na użytkowników lub działanie systemu.

Może Cię zainteresować

(Nie-)Techniczny PM I

Szkolenie online

PMasters Toolbox

Karty dobrych praktyk